Udržitelnost ve společnosti Kärcher
Koncept udržitelnosti je pevně zakotven v rodinné společnosti Kärcher. Přijímáme odpovědnost za životní prostředí, naše výrobky, dodavatelský řetězec, společnost a naše zaměstnance. Protože věříme, že můžeme změnit společnost, ve které žijeme. Be the difference!
Svou společenskou odpovědnost bereme vážně
Udržitelnost - pro rozvoj společnosti je to ústředním bodem našich aktivit. Chceme prosazovat hodnoty - pro naše zákazníky, naše zaměstnance a společnost. Důvodem je náš jasný závazek k naší sociální odpovědnosti být dobrým občanem společnosti. A tuto odpovědnost bereme ve všech oblastech společnosti mimořádně vážně. Na jedné straně s pokračující existencí naší společnosti prostřednictvím úspěšných produktů, čestného a spolehlivého partnerství s našimi zákazníky, zaměstnanci a dodavateli. Na druhé straně vytvářením atraktivních pracovních podmínek, snižováním ekologické stopy našich obchodních aktivit a efektivním využíváním zdrojů.
Na základě tvrzení o značce jsme vytvořili heslo „Be the different“. To proto, že se chceme odlišit - a být měřítkem v našem oboru. Abychom toho dosáhli, stanovili jsme si jasné cíle: Od roku 2021 využívají všechny závody Kärcher po celém světě k výrobě zelenou elektřinu. V našich výrobcích a obalech výrobků se stále více zaměřujeme na snižování plastů a využívání udržitelných surovin. Z udržitelnosti děláme nedílnou součást celého dodavatelského řetězce.
![Deutscher Nachhaltigkeitspreis Siegel Gewinner 2022 Deutscher Nachhaltigkeitspreis Siegel Gewinner 2022](https://s1.kaercher-media.com/media/image/selection/98602/d0/deutscher-nachhaltigkeitspreis-siegel-gewinner-2022.png#webp)
Naše strategie udržitelnosti
Kulturní sponzoring
Ve strategii udržitelnosti 2025 si společnost Kärcher stanovila za cíl soustředit se na sociální závazek na téma zachování hodnoty. Jednou z oblastí, ve kterých se to již mnoho let daří, je kulturní sponzorství. Zde podporujeme záchranu historických památek a budov.
Od roku 1980 jsme zrestaurovali více než 150 památek po celém světě. Kromě kolonád na Svatopetrském náměstí v Římě, sochy Krista v Rio de Janeiru, více než 3300 let starých Memnonových kolosů v Luxoru v Horním Egyptě a prezidentských hlav na Mount Rushmore sem patří také Cáchy Katedrála a Kaiser Wilhelm Memorial Church v Berlíně.
Odstranění biologického růstu nebo černých krust přispívá k dlouhověkosti památek a pomáhá restaurátorům identifikovat a opravit poškození. Projekty mají průměrnou dobu realizace dva roky a jsou vždy úzce koordinovány s vlastníky, památkáři, restaurátory a historiky umění.
Fakta a čísla
Tam, kde existují cíle, musí být úspěchy měřitelné. To platí také pro udržitelnost, protože nestačí, aby společnost pouze něco slíbila. Musíme sledovat cíle stanovené ve strategii a neustále sledovat naši udržitelnost.
Od roku 2014 zaznamenáváme implementaci našich cílů udržitelnosti důsledně, jednotně a zcela digitálně na všech výrobních a logistických místech po celém světě. Takto například hodnotíme emise CO₂, spotřebu vody a energie a analyzujeme vývoj v oblasti obalových materiálů.
Rovněž standardizovaným a plně digitálním způsobem sledujeme požadavky environmentální legislativy a norem, jako je norma ISO 14001. Celkově tedy dodržujeme více než 10 000 předpisů a povinností.
Při podávání zpráv o našich klíčových číslech se řídíme pokyny iniciativy Global Reporting Initiative (GRI).
![Sustainability Facts and Figures overview Sustainability Facts and Figures overview](https://s1.kaercher-media.com/media/image/file/125315/d0/sustainability-facts-and-figures-overview.gif)
Ocenění
Udržitelný - od samého začátku
Převzetí odpovědnosti - to byla od začátku podstatná součást podnikové kultury ve společnosti Kärcher. Alfred Kärcher a jeho manželka se řídili poznatkem, že trvalý ekonomický úspěch je možný pouze při zohlednění sociálních otázek.
V roce 1939, kdy se začínající společnost přestěhovala do Winnendenu, kde postavil Alfred Kärcher v areálu společnosti vlastní čistírnu odpadních vod. V roce 1940 založil nadaci Alfreda Kärchera pro zaměstnance v nouzi, která v letech 1943 až 1948 vyráběla hračky, které měly dětem zaměstnanců dávat vánoční dárky.
Poté následovalo mnoho dalších milníků. Jednalo se o první rozsáhlý projekt čištění sochy Krista v Riu de Janeiru, uvedení vlastních fotovoltaických systémů do provozu společnosti, zveřejnění Kodexu chování společnosti Kärcher, výzkumné projekty pro energeticky účinnou výrobu, zavedení globálního systému řízení energie a prvních sériových dílů z recyklovaného plastu.
![Alfred Kärcher a jeho manželka Alfred Kärcher a jeho manželka](https://s1.kaercher-media.com/media/image/selection/63310/d0/alfred_irene.jpg#webp)